zaterdag 20 augustus 2011

Wachten duurt lang...


Met een beetje geluk kun je vandaag al wat gebubbel zien in het bakje met de vloeibare starter. Of het snel of langzaam gaat heeft alles te maken met de temperatuur. Heb je het bakje in het zonnetje of in de buurt van een warmtebron gezet dan gaat het sneller dan als het gewoon op het aanrecht staat. Het moet nu friszuur ruiken en smaken.

Bij ons in de boerderij is het redelijk koel en veel zon hebben we ook niet gehad de laatste dagen dus mijn startdeeg is nog geen lekker bubbelend mengsel. Als ik goed kijk zie ik wat kleine luchtbelletjes maar het is nog niet zoals ik een moederdeeg graag zie. Omdat het wel al behoorlijk zuur is heb ik er een klein beetje tarwebloem aan toegevoegd en met de zon die ons vandaag beloofd is moet het er morgen een stuk beter uitzien.
Aan de Franse starter is nog niet veel te zien, er is een beetje vocht vrijgekomen maar dat geeft niet. Morgen ga ik daar mee aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten